Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE w dniu 03.12.2020 godz. 10:00-14:00 serdecznie zaprasza na bezpłatny webinar pt. Zarządzanie projektami badawczymi.
Celem zajęć jest wzmocnienie umiejętności uczestników z zakresu planowania i realizacji badań ze szczególnym uwzględnieniem aspektów umiędzynarodowienia, mobilności oraz tworzenia atrakcyjnych miejsc pracy dla pracowników naukowych.
Dla kogo: Szkolenie skierowane jest do doktorantów i młodych naukowców chcących rozwijać się w zakresie zarządzania projektami badawczymi.
Termin: 03.12.2020 godz. 10:00-14:00
Korzyści dla uczestników: naukowcy uporządkują swoją wiedzę na temat podstawowych metod planowania i prowadzenia badań naukowych, ze szczególnym uwzględnieniem zasad procesowego zarządzania projektem naukowym. Ponadto poznają sprawdzone w ośrodkach polskich i zagranicznych sposoby systemowego wspierania naukowców w pozyskiwaniu środków grantowych, rozwijania mobilności oraz tworzenia atrakcyjnych miejsc pracy dla badaczy z Polski i zagranicy. Po ukończeniu webinarium będą mogli opracować wspólną lub indywidualną strategię rozwijania i finansowania działań projektowych.
Opis zajęć: w ciągu ostatnich 20 lat wymagania stawiane naukowcom w zakresie planowania i realizacji badań, a także upowszechniania osiąganych rezultatów, uległy przeobrażeniu. Konsekwentnie rosną oczekiwania zarówno ośrodków badawczych, jak i doktorantów, studentów oraz innych beneficjentów działań naukowych, dotyczące komunikacji i współpracy badaczy z tzw. otoczeniem społeczno-gospodarczym Uczelni. Dla pozyskania środków grantowych i efektywnego realizowania przedsięwzięć o charakterze zarówno czysto badawczym, jak i biznesowym, coraz ważniejsze staje się odpowiednie dobranie metod zarządczych i badawczych, członków zespołu oraz partnerów instytucjonalnych w kraju i za granicą. Obok stosowanych dotąd, „klasycznych” metod zarządzania projektami opartych na zestawie równolegle prowadzonych procesów pojawiły się nowe metodyki zwane zwinnymi, bazujące na szybkich i regularnych przyrostach wskaźników. Jaką metodę zarządczą wybrać? Jak planować, by z sukcesem zrealizować projekt? Z których narzędzi skorzystać? Na te oraz inne pytania odpowiemy na webinarium.
Harmonogram zajęć:
- Planowanie badań w praktyce. Metodyki, techniki i sprawdzone rozwiązania.
- Role badawcze i administracyjne w projekcie.
- Konsorcjum, partnerstwo i organizacja zespołu.
- Czynniki wpływu i motywatory wpływające na jakość i intensywność badań naukowych.
- Jak stworzyć atrakcyjne warunki pracy badawczej dla naukowców polskich i zagranicznych?
- Jak zachęcić naukowców do ubiegania się o granty?
Prowadząca: dr Justyna Małkuch-Świtalska – researcher developer, certyfikowany coach, Associate Trainer brytyjskiej organizacji trenerów akademickich Vitae (The CRAC, Cambridge), juror konkursu Three Minute Thesis® (2019 i 2020). Autorka książki: „Projekty naukowe. Zarządzanie w praktyce” (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020). Członek zespołu badawczego Université de Lorraine, wykładowca Université de Reims Champagne-Ardenne we Francji (2011-2017). Jako ekspert Komisji Europejskiej (H2020-MSCA-SwafS-COFUND) specjalizuje się w projektowaniu i ewaluacji międzynarodowych programów szkoleniowych dla naukowców, analizuje też kompetencje oraz sytuację zawodową badaczy w Polsce i na świecie. Menedżer nauki z trzynastoletnim doświadczeniem, aktywnie uczestniczy w działaniach m. in. Klastra LifeScience Kraków i Wydawnictwa PWN. Jest pierwszym trenerem nauki zarejestrowanym na terenie RP, specjalizuje się w strategicznym zarządzaniu karierą naukową, w tym w procesach rekrutacyjnych, bilansach kompetencji oraz aktywności naukowców w różnych gałęziach gospodarki. Od dziewięciu lat pełni funkcję Prezesa Stowarzyszenia Rozwoju Karier Doktorantów i Doktorów PolDoc, którego jest założycielem. Jest także pomysłodawcą Forum Karier Naukowych, którego pierwsza edycja odbyła się w kwietniu 2016 r. w Warszawie, oraz Business & Science Network zorganizowanego cyklicznie w Krakowie. Absolwentka szkół oraz kursów trenerskich w Polsce i we Francji, ma za sobą ponad 1000 godzin zrealizowanych szkoleń. Prowadzone przez nią działania objęły kilkadziesiąt uczelni polskich oraz kilkanaście zagranicznych, o zróżnicowanych profilach badawczych i dydaktycznych.
Dzięki dofinansowaniu z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, udział w szkoleniu jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Rejestracja trwa do 02.12.2020 r. poprzez poniższy formularz lub w razie występowania błędów, poprzez wysłanie maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w tytule proszę wpisać "ZARZĄDZANIE".
Rejestracja zamknięta
- Administrator danych
- Inspektor Ochrony Danych
- Cele i podstawa prawna przetwarzania danych
- wypełniamy obowiązki prawne ciążące na Administratorze – na podstawie 6 ust. 1 lit. c RODO*;
- wykonujemy zadania w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej – na podstawie 6 ust. 1 lit. e RODO;
- wykonujemy zobowiązania umowne lub podejmujemy działania na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy – na podstawie 6 ust. 1 lit. b RODO;
- Okres przechowywania danych
- Odbiorcy danych
- Prawa związane z przetwarzaniem danych
- cofnięcia udzielonej zgody, z zastrzeżeniem, że cofnięcie zgody nie będzie wpływać ma zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Pani/Pana zgody przed jej wycofaniem,
- sprostowania danych,
- usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania danych,
- przenoszenia danych,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,
- Obowiązek podania danych i konsekwencje niepodania danych
- Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji